lauantai 25. kesäkuuta 2011

we're falling beyond the horizon and only the water remains

Aamu alkoi kammottavalla herätyksellä puolikuudelta, kun Väinö hyökkäsi paljaiden varpaiden kimppuun - puoli tuntia ennen kuin herätyskello soitti töihin lähtöä. Oli turha laittaa nassua, sillä nekin vähät ripsarit mitä naamassa oli, valuivat poskille, kun fillaroin kaatosateessa kohti Pikku-Huopalahtea. Fiksuna tyttönä mulla oli kumppareiden sijaan tennarit, joista pystyi kaatamaan sisältä vettä, kun pääsin sisälle. Onneksi mulla on ihania työkavereita ja sain heti Finrexinit ja litimärät vaatteet kuivausrumpuun. Päivä meni kuumeisessa horroksessa ja kultainen Mira heitti mut pakulla kotiin. Odottelin vähintään keuhkokuumetta ja suunnitelmissa olikin vain maata sängyn pohjalla huomista Foon keikkaa odotellessa. Intouduin kuitenkin siivoamaan ja se oli menoa, kun kurkkasin vaatekomeroon. Olin totaalisesti unohtanut viime syksynä kahdella eurolla ostamani mokkaisen hapsutakin ja samanhintaisen liivin, joista molemmat olivat jääneet käyttämättä huonon istuvuuden vuoksi. Silloin en ollut löytänyt inspiraatiota tuunaamiseen pelätessäni lopputuloksen tulevan oleva katastrofi. Tänään mua kuitenkin pänni mokkarumilusten viemä tila pienenpienestä komerosta ja päätin, että lopputulos olisi sama epäonnistumisen jälkeen kuin ennen saksimista - vaatteet jäisivät käyttämättä. Ladyhawkea ja Friendly Firesia luukuttaen aloin vuoronperään saksia, ommella ja sovittaa.

Hillbilly-hapsutakki
Before - After
Tältä lopputulos näytti päällä:
Lyhensin takkia reippaasti ja ompelin helmaan nauhakujan, jonne pujotin takin jämistä leikatun vyön kiristämään helman pussiksi. Hapsuja en raaskinut lyhentää, vaikka ne onkin hieman HC:t. Arvaatteko miellyttääkö lopputulos? JOO Muistan, kun Anni käski heittää koko takin roskiin ja pakko myöntää et äärettömän rumahan se oli ennen päällä.

Hapsuliivi
Before - After
Hapsuliivikin onnistui aika jees, vaikkakaan samanlaisia riemunkiljahduksia en päästellyt kuin takin kohdalla. Ompelumaratoonin ja itselaukaisija-kuvaussession jälkeen oli pakko lähtee keskustasta noutamaan näitä - tietenkin uudessa takissa ja vähemmän ololle sopivassa asussa:

I had a rough day at work and also felt very sick when I got back to home. Somehow that feeling faded away after I opened my closet and found an ugly jacket and fringe vest. I sewed the hole afternoon and heres the incoming. Like it ? Me likey

10 kommenttia:

  1. Vooi, kaikki tropit kaada kurkusta alas et ei mene huominen keikka köhiessä! ;o

    Ikävä jo <3

    VastaaPoista
  2. ja minulla sinua ♥ oon jo kaatanukin, Finrexin mmmmmm.

    VastaaPoista
  3. Hei mä oon huono vastailee viesteihin joten tässä tulee: vois lähtee kirppikselle sillon, ois kiva =) ellei tässä sit tuu joku yllättävä viikonloppureissu johonkin kauemmas, mut tuskinpa. Hyviä tuunauksia oot tehny =)

    VastaaPoista
  4. apua, toi takki on ihan mahtava!

    VastaaPoista
  5. oih, ihana toi liivi <3
    missä oot pikku-huopalahdessa töissä? jos saa udella =)

    VastaaPoista
  6. Peeta: jeeee :--) miulla alkaa sillon viikon loma ja oon myös lähdös varmaan samana päivänä Joensuuhun, joten ei tee hirveesti hallaa jos ei onnistukaan ! varmasti löytyy joku muukin viikonloppu <:

    Thelma: voi kiitti ! siitä tuli kyllä aikas kiva :}

    Anonyymi: kiitos, tykkään kans :--) oon lähihoitajan sijaisena (opiskelen sairaan-/terveydenhoitajaksi) hoivakodissa dementiaosastolla. aika uuvuttavaa välillä, mut vanhukset on kyl palkitsevan ihania ♥

    VastaaPoista
  7. Ok, taidanki roudata kaikki mun tuunattavat vaatteet sulle :D niitä on aika tilava laatikollinen. Ihan helvetin siistejä nämä! Mä otan ton liivin jos se jää käyttämättä, hehe. :D

    Sofia

    VastaaPoista
  8. eiku meijän pitää alkaa pitää Marttakerhoo ! voidaa yhes ideoida ja helppii toteuttamisessa :---)

    VastaaPoista

miau ♥